برگزاری میزگرد با عنوان” بررسی مزایای سپردن کودک دلبندمان به مهد “با مدیریت سرکار خانم یوسفی توسط طلاب پایه اول مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) قشم ، مورخ٩٦/٨/7 برگزار گردید. در این نشست طلاب راهکارهایی را ارائه دادند ازجمله:١.خانم سالاری و بدوه گفتند :بچه با ورود به مهد کودک اجتماعی تر می شود و اعتماد بنفسش بالا می رود.2.خانم انصاری و قاسمی بیان کردند با فرستادن کودک به مهد کودک مادر بهتر و با آسایش خاطر بیشتری می تواند به تحصیل و یا حتی امورات خانه برسد وموجب می شود کودک مهارت هایی را قبل از ورود به دوره آموزشی تحصیلی بیاموزد.3.خانم قلی پور اظهار داشت با فرستادن بچه به مهد کودک آستانه ی تحمل کودک بالا می رود و مستقل بار می آید و بعبارت دیگر لوس نمی شود.

این بحث توسط سرکارخانم یوسفی این گونه جمع بندی شد:

اگر کودک در سن مناسب به مهد برود فوایدی دارد که از جمله مستقل شدن و اجتماعی شدن کودک است. کودکی که در یک محیط عمومی ساعاتی از روز را در کنار کودکان دیگر و مربیان می گذراند به تدریج در انجام کارها و امور شخصی اش مستقل می شود و در مراودات خارج از محیط خانواده موفق تر عمل خواهد کرد. در مهد کودک ها آموزش های مناسب سن کودکان به آنها داده می شود که در پرورش خلاقیت و استعدادهای آنان موثر است. کودکی که وارد مهد می‌شود، به خصوص اگر در سن مناسب، این کار انجام شود تغییرات بسیاری در رفتار و حرف زدنش دیده می‌شود.

یوسفی افزود: از دیگر فواید به موقع فرستادن دلبندمان به مهد این است که: بچه‌ها در مهد بازی کردن، اشتراک و همکاری را یاد می‌گیرند. دوست پیدا کردن و فعالیت‌های مناسب سنشان را در مهد می آموزند. وقت بیشتری را با کسانی می‌گذرانند که دنیای شبیه به خودشان دارند. بچه در جمع همسالان بهتر غذا می‌خورند و تبعیت از قانون را یاد می‌گیرند. رفتارهای بدشان را تا حدودی ترک می‌کنند و برای هر کار خوبی تشویق می‌شوند و این رفتار در آن‌ها تقویت می‌شود.

همانطور که دوستان اشاره کردند: افزایش اعتماد به نفس، استقلال شخصی، رشد مهارتهای کلامی و زبانی ، همکاری و احترام به حقوق دیگران ، یادگیری نظم و انضباط، تقویت ارزشهای اخلاقی و اجتماعی و….از دیگر مواردی است که می توان به آنها اشاره کرد. یوسفی در ادامه بیان کرد: در کل، کودکانی که دوران کودکی را در مهدکودک مطلوبی می گذرانند ­بهتر و راحت­تر می­توانند با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنند و در ارتباطات اجتماعی خود کمتر به مشکل برخورد می­کنند و نسبت به دیگر کودکان به مراتب، جامعه پذیرتر هستند.

 

 

موضوعات: پژوهشی -علمی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...